Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

magsjuke epedemi!

Av Sandra - 2 mars 2008 20:18

Vette fan om jag stavade rätt men ni förstår nog! Har som sagt äntligen klarat mitt teoriprov, så nu är jag ett steg närmare mitt körkort, som jag har längtat efter i evigheter, och i torsdags så var jag in och körde på första gången på 6 mån. Det känndes ganska pirrigt, men min körlärare är helt underbar, och hon kom ihåg mig och visste precis vad vi skulle göra, så det kändes tryggt!

Samma dag så jobbade jag, och 7 st boenden på jobbet låg i magsjuka, även personalen hade drabbats. Mestadels på mitt plan där jag jobbar, så klart:) Tog även bort mina stygn i munnen som jag fick en vecka tidigare, och dom sa att det hade läkt väldigt bra och min tandläkare hade väldigt mycket ångest för att jag skulle behöva betala, han hade försökt med allt att jag skulle slippa men det gick inte så bra, så innan jag gick därifrån så fick jag punga upp 1111 kr... Surt men, vad gör man inte för att bli fin i munnen?!
Jobbade även fredag, och när jag kom till jobbet 07.30 så fick jag höra att vi var nere på helgbemanning! Jag trodde dom skämtade men det var allvar!
I vanliga fall är vi 8-9 st på mitt plan, men i fredags så var vi 4 st på över 30 boenden, och på planet nere så var dom oxå bara 4 st. På bara fredagen så ringde det in 9 st och sjukanmälde sig för magsjuka.. Och naiv som jag var, trodde jag att jag skulle klara mig från magsjukan men ha, tji fick jag! Vaknade på lördagen vid 05.30 och var tvungen att springa till toan, och så höll det på hela dagen! Satt jag inte på toa så sov jag, jag sov, sov, sov osv. Jag hade feber på dagen, det enda jag fick i mig var en kaffekopp med nyponsoppa, på hela dagen.. fy fan känner mig fortfarande lite mojsig i magen.. Hoppas bara att sambon slipper! 

Idag när jag inte gjort någe så passade jag på att läsa boken jag köpte häromdagen. Sophie Kinsella "Mina hemligheter" heter den, och jag tycker den var bra. Jag satt och fnissade lite för mig själv, hon är ganska rolig må jag säga! Och jag läste att filmrättigheterna är köpta och att Kate Hudson är påtänkt för huvudroll. Skulle bli en mycket rolig film tror jag. 

Nää ska väl ta och göra någe vettigt innan jag går och sussar!

Puss o puss   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 8 februari 2009 11:28

Jag har skaffat mig en ny blogg, eller ja bloggen fortsätter fast på wordpress.com. Så här är min nya adress http://underbartgalen.wordpress.com/Jag hoppas ni besöker den, det vore trevligt:) Ha en fortsatt trevlig kväll!KraM på er! ...

Av Sandra - 4 januari 2009 21:10

Jaha, då har man varit ledig i tre dagar, så imorgon börjar jag jobba igen, dock bara en dag sen är jag ledig en dag, helt onödigt, men men. Idag så har jag bakat en supergod cheescake med lemoncurd, och den blev rikgtig lyckad om jag får säga så sjä...

Av Sandra - 26 december 2008 23:04

 En julsaga.Det var en gång en perfekt man och en perfekt kvinna. Dom träffades ocheftersom deras förhållande var perfekt gifte de sig.Bröllopet var perfekt och deras liv som gift par var också perfekt.En julafton när det snöade mycket åkte det perfe...

Av Sandra - 26 december 2008 23:00

Jason Mraz - Song for a friend

Av Sandra - 26 december 2008 22:33

Surfade runt lite och hittade denna sjuka doft. Jag vet inte riktigt vem den är till för, vem det är som företaget har som målgrupp men den heter i alla fall funeral home, och ja behöver jag säga mer?  Visst det kanske finns nå freak där ute som vill...

Ovido - Quiz & Flashcards