Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Jag kuggade halkkörningen!!

Av Sandra - 18 april 2008 19:01

Så igår var det dags för den inte så efterlängtade halkkörningen! Skulle vara där 10.15, kom typ 40 min innan det! Så det blev ett långt och nervöst väntande, men vid 10.30 så började det hela.. Jag blev ihop parad med en annan tjej, osm var mycket trevlig, vi klickade på en gång, och det var skönt att hon var minst lika nervös som mig, vilket jag inte kan förstå, för jag skakade nästan av nervositet haha...
I alla fall så började vi med att få ett litet häfte som vi skulle fylla i, bla några frågor sen skulle vi gissa hur lång bromssträckan blev på torrt samt halt väglag, och jag ska säga er att vi hade helt fel haha! Efter det så fick vi göra ett alkotest, och se om vi va nyktra eller ej, så klart man var nykter!! Efter det bar det huset bredvid där vi fick krocka i 7km/h, med och utan säkerhetsbälte, och sen fick vi sitta i en voltande bil. Fast jag va lite feg så jag gjorde det inte, det var bara 3 st i min grupp som gjorde det och jag tror jag gjorde ett bra val! Dom såg förskräckta ut när dom klev ur bilen haha!
Sen var det äntligen dags att få köra! Jag som hade varit sååååååååå jävla nervös kände inte alls av nervositeten efter ett tag. FY FAN vad kul det va! Det va en av det roligaste sakerna jag gjort! Vi fick bromsa i ganska höga hastigheter, på både halt och torrt väglag, samt sladda runt och ha oss! Så jäkla roligt!! Synd bara att dagen tog slut så fort! Allt som allt så tog det 4 timmar, som rusade förbi alldeles för fort! Men i alla fall så klarade jag mig, det gjorde alla i våran grupp! Vi hade en dödsskön gubbe som lärare, kunde inte haft en bättre lärare! Så tack!

Jaha ja på tisdag så är det bara 2 veckor kvar till min uppkörning! Känner mig ganska lugn, än så länge! Har lilla uppkörningen på tisdag, så vi får se hur det går! Bra hoppas jag, och jag hoppas att jag gör felen på lilla uppkörningen istället för den riktiga! Har fan inte råd att hålla på med körkortet längre! Ruinerar mig jö!

Imorgon så ska man jobba då! Både imorgon och på söndag, från 07-15.. Men det ska nog gå bra! Sen ska jag jobba mån, tis, och ons.. Sen är jag ledig en dag. Ska försöka komma ihåg oh kolla hur mycket jag får i lön denna månad imorgon på jobbet! Jag har ju trots allt fått en löneförhöjning på 1000 kr eftersom jag har blivit fastanställd! Skulle ju inte sitta helt fel med yttligare en 1000 lapp;)
Nästa vecka på fredag så ska vi ut med jobbet och käka på en nyöppnad restaurang, ska bli skönt att komma ut lite, samt att maten är gratis, eller ja, den kommer från våran kaffekassa, så man kan säga att vi redan har betalt maten!

Nä ni, nu ska jag nog ta och göra en lite drink, kanske en gin tonic! Love it!
Nå väl, hoppas ni får en underbar helg i solen! Se till att grilla lite, det skulle jag ha gjort!

Puss o puss!
ps. Kolla im musiken på min youtube-musik kategori! Underbar musik!
                                                  
                                                  
      d.s

 
 
Ingen bild

En som vet bättre

15 september 2008 15:29

om du klarade det, så kuggade du ju inte? Missvisande rubrik!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 8 februari 2009 11:28

Jag har skaffat mig en ny blogg, eller ja bloggen fortsätter fast på wordpress.com. Så här är min nya adress http://underbartgalen.wordpress.com/Jag hoppas ni besöker den, det vore trevligt:) Ha en fortsatt trevlig kväll!KraM på er! ...

Av Sandra - 4 januari 2009 21:10

Jaha, då har man varit ledig i tre dagar, så imorgon börjar jag jobba igen, dock bara en dag sen är jag ledig en dag, helt onödigt, men men. Idag så har jag bakat en supergod cheescake med lemoncurd, och den blev rikgtig lyckad om jag får säga så sjä...

Av Sandra - 26 december 2008 23:04

 En julsaga.Det var en gång en perfekt man och en perfekt kvinna. Dom träffades ocheftersom deras förhållande var perfekt gifte de sig.Bröllopet var perfekt och deras liv som gift par var också perfekt.En julafton när det snöade mycket åkte det perfe...

Av Sandra - 26 december 2008 23:00

Jason Mraz - Song for a friend

Av Sandra - 26 december 2008 22:33

Surfade runt lite och hittade denna sjuka doft. Jag vet inte riktigt vem den är till för, vem det är som företaget har som målgrupp men den heter i alla fall funeral home, och ja behöver jag säga mer?  Visst det kanske finns nå freak där ute som vill...

Ovido - Quiz & Flashcards