Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Sandra - 4 februari 2008 16:48

Ja fettisdagen... Usch folk som sitter och käkar semlor i hela Sverige... Hmm man kanske ska köpa sig en semla till mig och sambon?! Det är gott ibland, men fan så mycket grädde dom ska ha på!

Jaja nog med semle pratet.. Jag har varit skit dålig på att blogga på sistone.. Har liksom inte haft någe kul att skriva om.. Som ni kanske har sett?!
I alla fall så var jag in till Sollentuna häromdan, och besökte tandläkaren. Jag har aldrig varit dit, med tanke på att Sollentuna ligger 12 mil ifrån mig. Hur som haver, ehm gick in, fick träffa min tandläkare som frågade om jag visste vad vi skulle göra idag.. Det enda jag visste var att det skulle ta lång tid. Hon sa att jag skulle få en tandställning på övertänderna.. Jaha sa jag och log allt vad jag hade för att visa min tandställning på överkäken haha..  Hon fick sig en liten tankeställare och började springa runt och fråga vad hon skulle göra.. Och jag blev mer och mer irreterad, med tanke på att jag var tvungen att ta bussen 07.15 från mig för att kunna infinna mig där kl 10.00 Och till vilken nytta liksom?! Men jag sa till henne att hon kunde gärna få byta tråd i tandställningen och gummisnoddar. Vilket hon gjorde, sen tog hon även bort min skena jag har haft i gommen, ser ut som en ståltråd böjd för att anpassa min gom. Det var hemskt! Jag och gommen var tajta! Så när hon tog bort den kändes det som om jag hade en stor krater i gommen, det var så stort haha.. Hon sa även att jag skulle få dra ut 2 tänder nere för att kunna påbörja min tandställning där med. Så det 27:e ska jag in igen och då har jag 2 tänder mindre.. Som jag även måste betala för själv, vilket jag inte har behövt med mina andra 2 tänder jag fått dra ut. Så 1040 jävla kronor för att rycka ut två friska jävla tänder! Men ska man vara fin så får man fan lida pin!

Usch ska börja tvätta snart.. Har tid kl 18-22... Den bästa tiden tycker jag! Ska även laga lite mat, ska göra en potatisgratäng med lite rotsaker, och så ska jag ha lite lövbiff till som jag gör till rullader med vitlöksost i, och till sås blir det rödvinssås! MUMS!

Jaja Adios

xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards