Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Sandra - 8 januari 2008 19:52

Som jag har bloggat om tidigare så har mitt "nyårslöfte" varit att sluta röka. Mot min vilja kan man säga, men jag tänke ge det ett försök. Det varade dock inte läng haha nån timme så jag där och sög på pinnen! Och igår så kom mamma hem med två fina limpor cigg till mig haha. Men som sagt det var lite mot min vilja, genom att det är rökstopp på jobbet så tänkte jag att då kan man väl kanske lika väl sluta helt. Men tji fick jag! Jag tycker det är fel att jobbet försöker bestämma över oss rökare. Vi är vuxna människor och kan ta egna beslut. Dom kan inte påtvinga oss något som vi inte vill. Så nu får man ta många helger och många kvällar då inte cheferna är där, fast det finns ju en hel del skvaller jävlar på jobbet me, tur att man vet vilka det är, så man vet vilka man ska passa sig för. Mycket gnäll är det på jobbet nu både bland rökare och icke rökarna. Rökarna gnäller för att dom är röksugna, vilket vi ofta blir på jobbet, och icke rökarna gnäller om att "äh det är bara sluta röka, tänk så bra eran hälsa kommer bli, varför ska ni röka för?" osv. Det är lätt för nån som aldrig ha rökt att uttrycka sig om att det är bara att sluta röka, det är inte så lätt som dom tror!! Så lägg ner!

Idag så har jag varit ledig, och vad har man gjort?! Jadu inte mycket. Diskat lite efter att ha grävt i avloppet som det har varit stopp i, i över en vecka, och nu kom jag på vad problemet var efter att har rensat rören under diskbänken. Problemet fanns precis under den här plattan i slasken, där vattnet rinner ner. Fick bort plattan efter att ha böjt 2 knivar, den satt som berg! I alla fall där låg det matrester från flera år tillbax, sjukt vidrigt men jag tog på mig en 3 l fryspåse (äger inga diskhandskar, så man tager vad man haver) på handen och grävde upp allt skit. Och vips så rann vattnet ner i avloppet, precis som det ska vara! Lyckliga jag diskade frenetiskt efter det! Har även gjort en underbart god broccoligratäng, har även bakat citron cupcakes med en choklad frosting! Ur mumsig. Ska ju till S och fika med M imorgon efter jobbet!

Jaja nog om mitt tråkiga snack nu!

Sov så gott

Puss o porr
xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards