Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Sandra - 12 maj 2008 23:43

Satt och diskuterade Englas begravning. Som jag sagt i ett tidigare inlägg så fattar jag inte hur man kan sända begravningen live i tv, och hur man kan sätta upp en storbildstv utanför kyrkan.. Hur tänker dom? Vad får dom ut av det? Allt har blivit ett jäkla jippo bara. Det är ett barn som har blivit dödad vi pratar om!! Och jag såg att hennes mamma samlade in pengar, till vadå liksom? Så här stog det : "Fondens syfte är att täcka omkostnader som uppstod under sökandet efter Engla och för att hjälpa familjen, och den kursgård mamman driver, den närmaste tiden."  Jag ser dom som att hon vill tjäna pengar på detta. Jag kanske är trångsynt eller jävligt dum som tänker så här, men detta är min åsikt, och alla har rätt till en.
Jag tycker att det är hemskt det som hände Engla och hennes familj, men att göra allt till ett jippo, det är de jag tycker är fruktansvärt!!

Av Sandra - 12 maj 2008 13:33

Var och handlade lite mat idag efter jobbet. Gick in på Coop konsum och gick den vanliga rundan, förbi potatisen, frukten, mjölken, frysdiskarna, köttbullarna, bajspappret osv.  Plockade på mig bla en fläskfilé som det var extra pris på, endast 69,90 kr kg. Min var på 552 g. I alla fall, till slut kom jag till kassan och lade upp grejerna från korgen, och hon slog in dom, men jag såg att fläskfilén gick in på 109 kr kg, vilket inte stämmer. Men jag sa inget utan väntade tills jag fick kvittot i handen, och kollade igen för säkerhets skull att jag sett rätt. Jajja mennsan, hur som haver så fick jag fläskfilén gratis och mellanskillnaden tillbaka:) Var jag dum nu kanske? Äh..

Ska till M sen vid 18.20 och sen ska vi vidare till S för våran veckliga fika som vi alltid har. Ska bli trevligt, men som alltid så blir den eviga frågan, vad ska vi ha till fikat?! Nån som har något förslag?

Ska äta lite fil nu, är så jädrans hungrig!

Write you later!

Puss o puss

Av Sandra - 12 maj 2008 06:33

SItter här med min frukost i högsta hugg, en kopp te, lite vindruvor, och en smörgås, ska gå till jobbet snart. Skönt att jag bara jobbar till 12.30, så att jag har hela dagen kvar. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, funderar på att tvätta lite, för det behövs verkligen! Och diska... Skulle vilja göra i ordning på balkongen, men min ekonomi tillåter inte det just nu, tyvärr. Vill köpa en massa blommor, nya utemöbler, och helst ett nytt golv ute på balkongen, typ sådana här träplattor som man klickar i varandra. Mysigt mysigt!

Satt och var så uttråkad härom dagen, och jag surfade bara runt en massa på internet, och jag är väl en dålig surfare, för efter 1,5 h så var jag fortfarande uttråkad, så jag undrar om ni kanske har någe tips på några bra sajter, några bra tips, i sådana fall skriv gärna till mig!

Det är väl dags att klä på sig lite kanske och göra sig i ordning. Men jag kanske skriver lite idag, om jag får tid dvs.

Hoppas ni får en mycket trevlig dag!

Puss o puss

Ovido - Quiz & Flashcards