Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Sandra - 25 maj 2008 19:26

Såg den nyss, fast jag hade ingen lust att se klart hela dokumentären. Det handlade om hur det kommer att se ut på jorden när det inte finns någon människa kvar, vem bryr sig? Vi lever ju inte ens då! Dom pratade om att elen skulle försvinna, all belysning i världen skulle släckas, mat skulle ruttna, det skulle börja växa grönt på vägarna osv. Liksom jaha, som sagt vi lever inte då, så vad gör det? Så otroligt slöseri med pengar om en dokumentär om något som inte har någon betydelse för nån av oss! Rekomenderar starkt att ni INTE ska se den!

Puss o puss

Av Sandra - 25 maj 2008 17:23

Det har jag fått efter en incident som hände förr förra året.
Jag och min sambo hade kommit hem efter 2 veckor i Spanien. Mamma kom och hämtade oss på arlanda och vi skulle då åka och handla genom att det var helt tomt hemma! Så vi stannade på vägen hem vid en ica butik, men väl i kassan så säger dom att det har varit problem med Nordea korten hela dagen. Jaha tänkte vi, vi får väl försöka igen när vi kommer hem då. Vilket vi gjorde, och genom att ingen av oss hade kontanter på oss och alla hade Nordea som bank så kunde ingen handla. Vi kom hem tomhänta, det enda vi hade hemma var lite frysta grönsaker, knäckebröd och te haha, snacka om att vi var förbannade! Så jag ringde på en gång, och sen skickade jag ett väldigt argt mail och sa att jag skulle minsann byta bank och att dom skulle skämrpa sig med sina "Tekniskt fel" som det för det mesta stog när man skulle ta ut pengar.
2 dagar efter så skulle jag ner till en butik och små handla lite, och jag hade precis kollat hur mycket pengar jag hade på kortet, hade typ 2350 kr kvar, och väl i kassan så funkade det inte att dra kortet, det stog att det ej gick. Kön bakom mig blev längre och längre och det hela slutade med att jag fick gå igenom hela affären och lämna tillbaka alla varor. PINSAMT! Hade lust och ställa mig och skrika "JAG HAR FAKTIST PENGAR!!!!!" men jag lyckades hålla mig.

Fick tillbaka på mailet jag skickade till Nordea, att jag skulle få ersättning för att det inte gick och handla när vi kom hem efter våran semester. Dock var det bara 300 kr men ändå! Det var hyggligt. Men jag har nu bytt bank och har idag en mycket mycket bättre och pålitligare bank. Jag är mycket nöjd!:)

Av Sandra - 25 maj 2008 00:07

Ja så tycker jag att Eurovison va! Allvarligt? Hur kan Ryssland vinna? Tycker inte att låten eller hans röst va någe att hurra för! Nä fy bubblan, men men vad förväntar man sig? Så här är det jämt, dom som kan sjunga hamnar typ sist. Nej bu å bä, nu får jag hitta på någe kul istället!

Puss o piss

Ovido - Quiz & Flashcards