Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Sandra - 30 maj 2008 20:10

Har precis kommit hem från stan. Ingen plånbok hittade jag, vilket jag inte hade trott heller (kräsen som man är;), men en massa underkläder och smink hittade jag. Vi storhandlad i en av Icas större butiker också. 
Är jävligt trött nu, fan det tar på energin när man shoppar! En sak som var jävligt kul, var när jag M och S satt och fikade vid en uteservering så såg jag att det var något på mitt glas när jag skulle dricka. Det visade sig vara en fruktansvärt äcklig spindel! Jag kastade iväg glaset och M hoppade ur stolen och välte några andra på vägen haha. Det va bra kul!! Folk runt omkring såg väldigt fundersamma ut haha. Dagens höjdpunkt!


Men som sagt så är man hemma igen. Ska ta en smörgås och lite dricka, en dryck från Brämhults med smak av lemonad, fantastiskt god! Rekomenderas verkligen!


Hoppas ni får en trevlig kväll:)
Puss o puss 

Av Sandra - 30 maj 2008 11:31

Nu har ska jag vara ledig i 3 dagar! Så skönt för nästa vecka börjar jag min heltid! Ska bli jobbigt att jobba så lååånga dagar, men i need the money!

Igår när jag jobbade så var vi ut på en utflykt med 30 boenden, till en liten ö. Vi åkte vid 10 tiden och kom fram vid 11.30 Vi stannade och käkade på ett ställe och det va så mysigt, och alla gamlingar var sååå nöjda:) Kul och se att dom uppskattar allt som vi gör för dom! Vissa äldre gav tacktal och berättade roliga historier, mysigt mysigt:)
Väl hemma vid 15.20 så slutade jag jobbet, eller ja, jag slutade egentligen kl 15 men vad gör det då, jag har ju haft kul. Det var jävligt varmt bara!!
Efter jobbet så gick jag och handlade lite grejer till en cesarsallad, som jag sedan gick och slängde ihop. Sen var det bara duscha och göra sig i ordning för sen skulle jag och S på bilbingo:) Men fan, vi vann inte ett jävla skit! Vi var nära flera flera gånger, men nej då, så det vad 300 kr åt helvete! Men vi hade kul, och det är ju huvudsaken!

Idag vid 14 så ska jag, M och S åka till stan för att gå på marknad, och se om man hittar någe, tveksamt men ja strumpor kommer man ju alltid hem med haha. Måste även ha en ny plånbok, och så behöver jag storhandla också. Det är ju så mycket billigare att handla på stora matvarubutiker än typ vanliga Ica och Coop.
Det är en sak som stör mig någe fruktansvärt! Att maten har blivit så JÄVLA dyr! Det är nästintill så att man måste vara miljonär om man ska äta ordentligt. Nu får man snåla för att få råd med maten. Som bröd, fil, smör fan allt har blivit dyrt, och ändå står lönen kvar på samma summa! Hemskt!

Nå ja, måste göra mig ordning så jag har det gjort i alla fall. Hoppas ni får njuta av det underbara vädret idag och att ni får en underbar helg!

Puss o puss!

Ovido - Quiz & Flashcards