Alla inlägg under december 2007

Av Sandra - 19 december 2007 22:23

Japp, så är det. Var hemma hos mamma och syrran idag efter jobbet, dom skulle bjuda på middag plus att vi skulle dela ut julklapparna genom att syrran och mamma åker utomlands på söndag. Vi hade käkat och så, då sa syrran att nu vill jag öppna mina julklappar, med ett leende på läpparna. Vilket hon också fick göra, och själv blev man ju ganska sugen på att öppna sina egna vilket jag även gjorde:D Och jag fick en värsting digitalkamera:) En Panasonic Lumix DMC-FX30 Black:) Brorsan fick en likadan, och snacka om att jag blev lycklig, och det var precis en sådan kamera jag ville ha, och mamma visste inte ens om det haha. Hon känner mig väl.
Usch ska bli tråkigt när dom åker! Vill ju fira jul med min familj, men det har inte blivit så på 2 år. Men men mamma får passa på att unna sig, och syrran får passa på att bli bortskämd haha.
Nää nu ska jag "leka" med min nya julklapp:)

Hej svej /Papparazzina;)

Av Sandra - 17 december 2007 19:21

Ja det är väl så vissa kallar det?!
Imorse när jag vaknade så fick jag oväntat besök, mensen var här för att stanna i 4-5 dagar. Välkommen sa jag med ett leende på läpparna. Men ack så ont jag får när min mens är kommen. Det är en sådan obeskrivlig smärta som endast går över om jag tar en 1,5 timmes dusch sittandes på golvet. Har ni några tips, om det finns några recept fria tabletter man kan köpa? I sådna fall skriv!! Är i desperat behov av smärtlindring..

Var hemma hos mormor igår och hennes så kallade änglakatt som hon kallar det är egentligen en djävul i förklädnad, den jäveln bet mig OCH klöste mig så att jag började blöda haha och det värsta av allt är att mormor trodde mig inte haha. Men men när hon minst anar det så kommer djävulskatten visa vad hon går för!

Har varit ledig idag.. skönt och inte har jag orkat gör någe heller, men men imorgon så ska jag jobba lååång kväll usch, får inte gå hem fören kl 22.00, och sen så ska jag jobba två dagar till 17.00 efter det. Men sen på fredagen så blir det sista minuten julklappsshopping. Ska bli kul och få slå in allt sen, det är de som är det roliga:D Och denna månad så fick jag en väldigt bra lön, vilket förvånar mig genom att jag har 2 karensdagar, men denna månad så fick alla 2200 extra på sina löner, som en liten bonus och det gör ju mycket, väldigt passande så här till jul o allt.

Jag och sambo har kommit överrens om att i år ska vi fira jul hemma, själva. Guuu så  skönt säger jag. Lugn och ro, men sen på mellandagarna så ska vi ner till sambos föräldrar och fira lite. Mysigt och ganska skönt att komma härifrån.

Jaja nu ska jag kolla på Äntligen hemma. få en kick av insperation:)

Trevlig kväll! Vi synes..

Hej hej




Av Sandra - 15 december 2007 22:11

Detta är vad dom flesta kallar båten Cinderella för. K*ull container.. Själv tycker jag att, ja det stämmer nog haha! Jag, M och S ska ju åka den i slutet på januari, och vi som är ute efter att festa funderar på att kolla in festerna under däck. Där är det mest fest haha! Det vet man ju sen Titanic haha det var ju där nere som dom festade loss och dansade can can haha. Nä skämt å sido. Kul ska det bli!
Imorrn middag hos mormor.. Gott:D Det bli yllekofta med potatis och sås. Smaskens:)

Hej så länge!

Av Sandra - 14 december 2007 21:59

Ja ännu e sjukt rolig grej! Min kompis M då, hon om är lite wackoo! Hon hade ingen aning om vem Dali Lama är, + att hon inte kan uttala hans namn. Enligt henne så heter han Dalaj Lajma.. Hahah. Vet inte vilken värld hon har levt i men ja ja inte är det från denna planet i alla fall..
Vad är det med killar och blommor?! När S fyllde år så fick hon ett kålhuvud i en kruka som födelsedagsblomma?! Liksom vad var tanken bakom denna idé? Ett kålhuvud.. Seriöst!! Skärpning!

Ikväll så hade det varit väldigt trevligt! Har lagat till en god fisksoppa med sambon. Kollat på en av årets kalkonrullar. Transformer, och ja vad ska man säga om den? Jo jag vet, VÄRLDELÖS! haha. Nu är det dags för en kopp te och en cigg! God natt!

Av Sandra - 13 december 2007 14:39

Hon började med att gnälla om att hon var så skitnödig! Jag och S sa gå på toa då.. Efter en stund kom hon ut besviken och sa "Sånt jävla jobb för en såååååån liten kotte!" Haha så sant, ibland blir resultatet bara en kotte!

Hejsvejs!

Av Sandra - 13 december 2007 14:29

Jag tror det i alla fall! Var nere i Ullared med två vänner, och så satt vi på vårat vandrarhem och spelade kort. Så sa M helt plötsligt att hon hade en hemlighet hon ville berätta till mig. S som redan "visste" om denna hemlighet började småflina lite. Så sa M att när hon skulle döpas så fick hon namnet Hans i mellannamn. Och jag som trodde att hon skämtade med mig sa "Nää det kan du ju inte göra, du är ju tjej!" Jo sa hon och S höll med. M sa att hennes föräldrar ville att alla barn skulle heta Hans i mellannamn. Och jag sa hela tiden nej det kan du inte heta. Men sen så trodde jag verkligen att dom talade sanning, för dom kunde verkligen hålla masken. Då tog M upp sitt körkort och sa "Titta här då så ska du få se." "Men det står ju inte att du heter Hans här" Och jag fattade fortfarande inte att dom skämtade fören dom börja as flabba! Haha, med tanke på att båda är lite korkade så

tror jag att det har smittat av sig. snacka om DUM jag kände mig. Men men vi skrattar fortfarande gott åt det hela:D

Mer blåsta historier kommer att hamna här, det händer ju en del när man umgås med S och M.

Som man sa när man var liten IQ badboll!!
Tjing Tjing!

Av Sandra - 13 december 2007 08:57

Jaha ja idag är det Lucia.. Skönt att man är ledig så man slipper lussa på jobbet.. Har redan gjort det nu i två år, så då tycker jag att jag kunde få slippa iår..  Med tanke på "skänk mig en tia" i rubriken  så börjar pengarna ta slut.. Skrev i ett tidigare inlägg om pengar om hur jag skulle ha pengar kvar denna månad.. HA! Själv trodde jag inte på det men hoppet fanns där i alla fall..
Så skönt att jag hann boka kryssningen till mig M och S för nu är det näst intill fullbokat! Och vi fick en bra hytt me! en A hytt med fönster, precis som vi vill ha det, samt att vi bokade in en lunch buffé till dagen efter. Kommer även att få parta lite med Brolle Jr, han och hans hår ska tydligen vara där.. Det är en sak jag inte har förstått mig på, Brolle och hans hår, WHY oh Why?! Det ser inte ens bra ut, tio kilos hårklump med snedlugg haha..

18 Dagar kvar sen är det rökstopp! *buhuhu snyft* Komme bli jobbigt!! Men men vem har sagt att det är lätt att leva?! Det jobbigaste blir nog när man ska festa och dricker den där ölen eller drinken, suget man har efter en cigg är oemotståndlig.

Idag är det tvättdag, och det ska bli så skönt att få tvätta alla lakan och kläder, ska bädda rent sen med våran nya underbara sängkläder.

Köpte kättfärs igå från Coop konsum. Vågar man äta det eller är jag bara löjlig som tror att alla butiker har fifflat med köttfärsen?!

Nää nu ska jag äta lite frukost. Kanske skriver mer senare om tiden tillåter!

Pussar o kramar
p.s Krama på nu för dom ensama! Mys mys!
                                                  
             d.s

Av Sandra - 11 december 2007 20:41

Finns hur mycket som helst om man bara surfar runt lite.. Detta är några av grejerna jag vill ha.
*Tex Bottle Cleaner från Riedel, små kulor som man lägger i tex en vas som man inte kan få ner diskborsten i. Man häller i kulorna samt lite vatten och så snurrar man runt på tex vasen och vips så är den ren! Smart och snyggt! Finns att köpa på www.frapp.se
*Sen har vi den ursnygga kudden som finns i färgerna natur, gul, grön och hallon. Kommer från Mairo. Även denna kan man köpa på www.frapp.se
*Stelton termos, ja vad mer behöver man säga?! Jag vill ha de röda! Ursnygg! Finns att köpa på www.frapp.se
*Georg Jensen Glow Ljusstake Black Gold av Georg Jensen är så snygg. Kolla in formen på den! Finns att köpa på www.danskdesign.nu
*Brickbordet från Sagaform är så snyggt! Vill ha!! www.frapp.se
*Har ni sett Vitrinskåpet Norden från Ikea? Så jäkla snyggt vitrinskåp, till ett hyfsat bra pris med! www.ikea.se

               

 














Ovido - Quiz & Flashcards