Direktlänk till inlägg 30 november 2007

Julmani..

Av Sandra - 30 november 2007 21:31

Man kan tro att det är de folk har fått, julmani. Alla eller ja nästan alla har redan satt upp sina adventstakar, julstjärnor och julgardiner osv. Varför inte vänta till första advent i alla fall. Det enda jag har gjort julväg är att jag har köpt två julklappar, köpt en julblomma, och två hyacinter. That's it. Det är det enda som står framme förrutom julklapparna då, förstås.

Efter jul så är det dags att sluta röka. Genom att det är rökförbud på jobbet då, så kan man lika gärna sluta röka, annars gör man sig en stor otjänst. Det är precis den här kicken i baken jag behövt. Men ack så griniga alla rökare kommer att vara. Eller är det bara det jag tror, för att jag själv blir grinig när jag inte får röka?! Finns ju ett piller som stoppar röksuget OCH sötsuget, men det kostar. 1200 kr för 2 veckor. Det är ju inte riktigt slugt! När man knappt har råd å röka, så tror jag inte att jag har råd att sluta röka om man ska ta tabletter som hjälp. Jag har inte så jädrans stor självdiciplin att jag bara kan sluta bara så där. Men man kanske får ge det ett försök. Det jobbiga blir nog när man är arg eller ledsen, då sitter en cigg fint, eller när man är stressad. Och när man festar, ogh, efter den där ölen hur ska man klara sig?! Jag får gå runt med en 5 kilos påse med morötter, så jag har något att stoppa i munnen varje gång jag blir röksugen.

Min syrra sover här i natt, och hon somnade redan vid halv sju efter vi käkar middag. Och min sambo gick och la sig för en halvtimme sen. Så här sitter jag i lugnet, så skönt att få lite tid för sig själv. Jag behöver bara tänka på MIG! Älskar denna ego tid som man får alldeles för sällan.

Trevlig helg på er alla! Själv ska man jobba och slita som en åsna på väg upp för Mount everest.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 8 februari 2009 11:28

Jag har skaffat mig en ny blogg, eller ja bloggen fortsätter fast på wordpress.com. Så här är min nya adress http://underbartgalen.wordpress.com/Jag hoppas ni besöker den, det vore trevligt:) Ha en fortsatt trevlig kväll!KraM på er! ...

Av Sandra - 4 januari 2009 21:10

Jaha, då har man varit ledig i tre dagar, så imorgon börjar jag jobba igen, dock bara en dag sen är jag ledig en dag, helt onödigt, men men. Idag så har jag bakat en supergod cheescake med lemoncurd, och den blev rikgtig lyckad om jag får säga så sjä...

Av Sandra - 26 december 2008 23:04

 En julsaga.Det var en gång en perfekt man och en perfekt kvinna. Dom träffades ocheftersom deras förhållande var perfekt gifte de sig.Bröllopet var perfekt och deras liv som gift par var också perfekt.En julafton när det snöade mycket åkte det perfe...

Av Sandra - 26 december 2008 23:00

Jason Mraz - Song for a friend

Av Sandra - 26 december 2008 22:33

Surfade runt lite och hittade denna sjuka doft. Jag vet inte riktigt vem den är till för, vem det är som företaget har som målgrupp men den heter i alla fall funeral home, och ja behöver jag säga mer?  Visst det kanske finns nå freak där ute som vill...

Ovido - Quiz & Flashcards